Is Er Leven Na Jillicious

4 jaar geleden, freakin’ 4 jaar geleden alweer dat wij na ruim een maand klussen en bakken de deuren openden van onze #milkbar. 

De tijd is voorbijgevlogen, wat een toffe tijd was dat dankzij jullie Bakelovers!

En nu zijn we alweer 5 maanden post-Jillicious. De eerste 3 maanden kon ik geen bakblik meer zien. Het was echt cold turkey afkicken. Ik stortte mij op het professioneel bankhangen, Netflix uitkijken & sporten. Het was even goed zo, misschien verkeerde ik zelfs wel in een post-Jilliciousdepressie. Er viel een gat in mijn bestaan. Alhoewel ik tot op de dag van vandaag nog geen spijt heb, was Jillicious ik en ik Jillicious. (Volgen jullie me nog?)
Na deze zwelgperiode begon het suiker in mijn aderen weer langzaam te kriebelen. 
Zo dook ik weer de bakboeken in, struinde ik over het internet & kroop ik voorzichtig de keuken weer in. Hoi Kitchenaid, heb je mij gemist? Misschien moeten we opnieuw kennismaken?
Wellicht zat het in de lucht, maar in diezelfde periode maakte ik ook kennis met Demian van QliChef (schroom niet om hem/ons op te zoeken op social media ;-)). We kenden elkaar van naam en social media, maar nooit hadden we elkaar echt gesproken. Wat volgde was een geweldig inspirerend gesprek en ik zag voor het eerst mogelijkheden dat ik met iemand kon samenwerken die dezelfde ondernemers-vibe had als ik, maar dan eentje die wel durfde te groeien en te delegeren. En zo kon het onwaarschijnlijke gebeuren dat ik met mijn kennis & ervaring nu mag meebouwen aan een supertof bedrijf met een supertoffe baas (dat vindt hij zo fijn als ik hem zo noem…not). Ik benijd hem niet hoor, ik bedoel ga er maar aanstaan om een ex-ondernemer aan te nemen. Eentje zoals ik die eigenwijs, bijdehand, eigenwijs, creatief, eigenwijs, energiek, eigenwijs, vol met (goede en minder goede) ideeën zit en had ik eigenwijs al gezegd eigenwijs is?  (Stichting Korrelatie ziet wel sinds januari een lichte stijging aan telefoontjes. Toeval?)
Maar happy as a “Mofo” ben ik wel!

Mijn creatieve ei kan ik helemaal bij hem kwijt. Het (ge)bak(ken) ei ligt nog op stok. Baas Demian(…) checkt afentoe of ik dat bak-ei misschien ooit weer eens zou willen uitbroeden. 
Goede vraag baas, Bakelovers hoe zouden jullie dat vinden? QliChef By Jillicious? Let me know, I really wanna know.

Tijd heelt misschien niet alle wonden, maar ons felbegeerde “Fudge Brownie” recept zeker wel!
Daarom als pleister op de Jillicious wond, hierbij the secret ingredients:

FUDGE BROWNIE
20 stuks 5x6

INGREDIËNTEN
250 gram ongezouten roomboter
175 gram pure chocolade, gehakt in kleine stukken
500 gram fijne tafelsuiker
200 gram tarwebloem
0,5 tl keukenzout
4 stuks eieren

BEREIDING
Verwarm de oven voor op 180℃ conventionele oven (Let op, elke oven is verschillend, een oventhermostaat biedt uitkomst)  
Bekleed het bakblik (rechthoekig,20x30cm) met bakpapier.
Meng de suiker, bloem en zout in een kom.
Doe de boter en chocolade in een kom. Smelt dit mengsel in de magnetron in 3 etappes van 40 sec. Roer tussentijds. Het mengsel moet mooi glanzen en geheel gesmolten zijn.
Voeg toe aan het bloemmengsel. Mix het kort door elkaar met een rubberen spatel totdat het een gladde massa is. Als je met de hand mengt, voorkom je dat je fudgie dudgie brownie te luchtig wordt. 
Klop de eieren los in een aparte kom en mix dit kort met een rubberen spatel door het beslag tot ze goed zijn opgenomen. 
Schenk het browniebeslag in de bakvorm. Verdeel gelijkmatig en zet in de oven. Na circa 35 minuten zijn ze klaar (of als de houten prikker er schoon uitkomt). En wordt er een groot beroep op je geduld gedaan. De brownies moeten namelijk echt goed afkoelen en de koelkast in voordat hij snijdbaar is. 

Enjoy! 

Reacties

Populaire posts