Bye Bye Peuter, Hello Heaven

Morgen is het zover, de dag waar ik met gemengde gevoelens tegenaan kijk. De dag waarop ik definitief afscheid neem van het peuterschap. De dag waarop mijn “mini me” naar de basisschool gaat!
Ik ben blij, omdat ze echt veel zin in school heeft en heel veel nieuwe dingen gaat leren.
Ik ben blij, omdat beide kinderen al 2 weken zo ontzettend toe waren aan school.
Ik ben blij, omdat beide ouders al 2 weken zo ontzettend toe waren aan dat hun beide kinderen naar school gingen.  
 

Ik ben blij, want opeens heb ik 1½ dag helemaal voor mezelf.

Maar deze mijlpaal heeft ook een keerzijde.

Nooit meer zal ik namelijk een peuter de hele dag om me heen hebben.
Nooit meer hoef ik te time managen tussen de peuterspeelzaal en de basisschool, omdat deze verschillende start- en eindtijden hebben.
Nooit meer het schuldgevoel als ik haar ’s ochtends voor de televisie zet, omdat ik moet candycrushen wassen.

Wacht eens, er is geen keerzijde! Er zijn alleen maar voordelen!
*wat volgt is een kansloze, niet voor foto’s geschikte, vreugdedans*

Nee, serieus, ik ben best sip om het feit dat mijn kleine meid groot wordt en al snel haar (restje) onschuld zal verliezen tussen al die kinderen die haar op het slechte pad zullen brengen (aangezien zij onschuld zelve is, maar dat moge duidelijk zijn….)

Maar ook dat zij zo meteen niet meer klakkeloos zal geloven wat papa en mama zeggen. De juf wordt haar belangrijke ander waar wij het als ouders tegenop moeten nemen. Ik troost me met het feit dat haar kleuterjuf ook ooit mijn kleuterjuf was en het met mij uiteindelijk ook is goed gekomen…

Nee, serieus. Ze wordt groot. Mijn mini me wordt zo groot. Het gaat te snel. Opeens is de dag er en is er geen weg meer terug. Maar het zal leuk worden, dat weet ik zeker! Ze zal zoveel leren, leuk en minder leuk, maar ze zal zien dat de wereld aan haar voeten ligt en nog zoveel meer.

Fijne zondag!




Jillicious Tarte au Chocolat

Ingrediënten
Bodem
120 gram roomboter
80 gram poedersuiker
1 vanille stokje
25 gram amandelmeel
Snufje zout
1 ei
200 gram bloem

Vulling
300 gram slagroom
230 gram gehakte chocolade, puur
1 tl vanille
2 losgeklopte eieren

springvorm 23cm

Bodem
Doe de zachte boter in een kom en zeef de poedersuiker  erboven. Voeg het merg van het vanillestokje, de amandelmeel en zout toe. Meng alles met een spatel tot een egaal mengsel.
Breek het ei erboven en roer deze erdoor. Het zal er ietwat geschift uit zien, maar wees gerust, het komt goed. Zeef de bloem erboven en meng alles met een spatel en later met je handen zonder het teveel te kneden.
Wikkel het deeg in huishoudfolie en laat het 2 uur rusten in de koelkast.

Verwarm de oven voor op 170°C.
Vet de bakvorm in met boter.
Bestuif het werkblad met bloem en rol het deeg uit tot een dikte van 2mm en bekleed de bakvorm. Prik met een vorm heel veel gaatjes in de bodem.
Zet de taart 15-20 minuten in de oven.
Laat afkoelen.

Vulling
Verhoog de oven temperatuur tot 185°C.  
Verwarm de slagroom net tot aan de kook. Haal van het vuur en voeg de chocolade en vanille toe en roer tot een homogeen mengsel.
Voeg een klein beetje van het warme chocolademengsel aan de eieren toe, roer door en voeg vervolgens in zijn geheel toe aan het warme chocolade mengsel. Klop met de garde tot een glad mengsel.
Schenk het chocolademengsel in de reeds afgebakken bodem. Bak 15/20 minuten* tot de vulling stevig aanvoelt behalve het midden, dat nog een beetje wiebelt als je de taart aanstoot.
Laat de taart in de vorm 15 minuten afkoelen op een rooster. Verwijder de taartring en laat de taart in de koelkast verder afkoelen.
Serveer op kamertemperatuur.

Geniet!

*Elke oven is anders, check vanaf 10 minuten.

 

Reacties

Populaire posts