Chocolade = Troost

Er doen verontrustende geruchten de ronde die mij eerlijk gezegd veel zorgen baren. Er schijnt namelijk een (hopelijk select) gezelschap vrouwen te bestaan die niet, ja echt waar, niet van chocolade houden!

Niet van chocolade houte
Nied fan sjokolade houdu
Nifg gth gdfgokoglas haurde.
Zelfs mijn computer kent deze samenstelling van woorden niet.
In eerste instantie toen ik dit hoorde, had ik zoiets van “oké, dat zou kunnen”. Maar hoe langer ik er over nadacht, hoe meer het op een nachtmerrie begon te lijken. Ik bedoel, chocolade!?! Je steun en toeverlaat in moeilijke tijden (lees: PMS, gebroken hart, RTL4 woensdag avondfilm, maandag…). Hoe kom je dán door deze momenten? Wat geeft je dán troost dat geen levend wezen je kan geven?
Vertel het me, ik wil het echt weten, ik wil het begrijpen!
Gisteren heb ik namelijk weer 5 kilo chocolade ingeslagen voor taarten, cupcakes & (belangrijker nog) moeilijke tijden, en de aanschaf alleen al geeft mij een rustgevend vertrouwd gevoel dat ik het leven aankan, wat er ook gebeurt. Dit gevoel gun ik elke vrouw.

Al eerder heb ik jullie deelgenoot gemaakt van de Thuis-versie van de Raider Twix. Het leek mij wel een aardig idee om de verschillende chocolate-bars die onze aardbol rijk is te vertalen naar een Thuis versie.
Daarom heb ik voor deze zondag de Snickers aan de test onderworpen. De Amerikanen zijn hier een ster in, dus het wiel heb ik ditmaal niet zelf uitgevonden. Een lieve “American Housewife” heeft het voorwerk al gedaan voor mij, en ik heb er –hoe verrassend- een Jillicious Twist aan toegevoegd.

Terwijl ik de laatste hand leg aan dit stuk, staat er een schaal troostende Snickers mij toe te lachen, waarvan ik weet (en jij waarschijnlijk ook) dat deze het einde van dit verhaal niet zullen halen.  
Dus, om “with no further ado” presenteer ik u de Homemade Snickers!

Fijne zondag!

 
Homemade Snickers
Circa 30 stuks

Ingrediënten
Bodem chocoladelaag
200 gram melk chocolade
65 gram pindakaas

Nougat laag
65 gram boter
200 gram suiker
65ml Gecondenseerde melk
1 pot Marshmallow fluff (213 gram)
65 gram pindakaas
200 gram Gezouten gehakte pinda’s
1tsp vanille extract

Caramellaag*
395 gram caramels (Werthers Echte bijvoorbeeld)
240 gram slagroom
*Je kan ook het recept nemen van de twix caramel.

Bovenste chocoladelaag
200 gram melk chocolade
65 gram pindakaas

23x33cm pan
Bakpapier

Bedek de bakpan met bakpapier. Smelt de ingrediënten au bain marie of in de magnetron en giet het in de bakpan. Spreid het egaal, laat het afkoelen en hard worden in de koelkast.

Smelt de boter in een pan en voeg de suiker en melk toe. Blijf roeren tot de suiker is opgelost en breng het aan de kook. Laat het 5 minuten koken terwijl je goed blijft roeren. Voeg de fluff, pindakaas en vanille toe en blijf roeren totdat het een gladde substantie is. Doe het vuur uit en spatel de pinda’s erdoor. Giet dan het mengsel over de chocolade bodem. Laat het wederom goed afkoelen in de koelkast.

Roer de caramels en slagroom in een pannetje onder laag vuur. Laat het smelten en blijf goed roeren totdat het glad is. Dit zal ongeveer 10 minuten duren. Giet het over de nougat laag en laat het geheel afkoelen.

Smelt de chocolade en pindakaas au bain-marie of in de magnetron en giet het over de caramel. Spreid het egaal en zet het geheel minstens 1 uur in de koelkast voor dat je het serveert. Snij dan in de gewenste vorm. Ze kunnen goed op kamertemperatuur geserveerd worden. Kwestie van persoonlijke voorkeur.

Geniet!

Reacties

Populaire posts