When Hell Freezes Over

1e kerstdag 2015
*burp*
Met een smakelijk kerstdiner achter onze kiezen zaten we uit te buiken op de bank. Lichtelijk balend dat we ons weer eens te buiten waren gegaan. 
En daar ontstond het. 
De daad der wanhoop. 
3 mensen die er helemaal klaar mee waren, schreven zich in. Met 0,0 ervaring ((lees: conditie en misschien zelfs zin) zijn we de uitdaging aangegaan. De marathon van Amersfoort, de 5km welteverstaan. 

2e kerstdag 2015
Badend in het zweet word ik wakker. Paniek! Wat had ik gedaan? Oh noooo! Wat een ongelooflijke sukkel ben ik toch! 
Waarom Oh waarom hadden we ons ingeschreven?!
Om een goede vriendin maar te quoten: "in vreugde of verdriet, neem de beslissing niet." 
En wij, sukkels dat we waren hebben zulk goed advies gewoon in de wind geslagen. Naast ons neergelegd. Weggewimpeld. 

Oudjaarsavond 2015
We vertellen ons idiote actie aan schoonzus en die wordt dusdanig enthousiast dat ze zich direct inschrijft. 
Kak. 
Het net lijkt zich te sluiten, er is echt geen weg meer terug. 
Ik maak een rekensommetje. 10 weken voorbereiding...Hm...ik kan dit verkeerd uitgepakte grapje nog uitstellen tot half maart. 

Tik tak
Tik tak
Tik tak
...
Oksels beginnen langzaam te klotsen, ik moet nu toch echt gaan trainen...
...
12 maart 2016
Verjaardag van andere schoonzus, tevens mede aanstichter van dit grote leed. 
Als een boer met kiespijn vertel ik ons (nog steeds idiote) plan aan 2 nichten. 
"We're in!"
?
What the hell is happening here!
Ik had lichtelijk gehoopt dat ze het plan weg zouden lachen en zelfs zeggen "ach joh, je hoeft toch niet te gaan. Die €7,50 (inschrijfgeld) is geen aderlating". 
Maar nee, opeens waren we met zijn zessen. 

20 maart 2016
21:02
Mijn eerste training zit erop, en ik had zowaar nog adem over. Wowser!

29 mei 2016
Wat begon als een wanhoopsdaad op 1e kerstdag 2015, groeide uit tot iets wat ik, nee, wat wij nooit hadden durven dromen. 

In het diepste geheim hebben we getraind en elkaar door de ups en downs gecoached. 
Er kwamen bikkels bij, er vielen bikkels af. Maar allemaal met hetzelfde einddoel: 5km (aan één stuk door) hardlopen op zondag 5 juni. 
En nu, met nog maar 1 week te gaan, durven we het te geloven. Hebben we er daadwerkelijk vertrouwen in dat we het echt, echt, écht gaan flikken. 

Wij willen deze ongelooflijke prestatie nog specialer te maken door als 4 Jillicious Sugarmomma's & 1 Sugardaddy over de streep te komen. 
Komen jullie ons toejuichen/opvangen?

Fijne zondag!

Ps.
Ik maak me geen illusies. Een olympisch atleet zal ik nooit worden, maar toch...zou het dan misschien toch wel stiekem kunnen dat ík sporten echt leuk ga vinden en "het stofje" heb losgemaakt in mezelf...?
Oh boy...



Zoals beloofd, deze keer met recept. Lekker voor na een intensieve hardlooptraining(...), als ontbijt of gewoon voor bij een goede Netflix serie. 
Voor dit recept heb je geen speciale bakkwaliteiten te hebben:
Wegen
Smelten
Bakken
Eten
#kindkandewasdoen


Granola


Ingrediënten 
250 gram havermout
100 gram ongezouten roomboter
175 gram honing
1 tl zout
1/2 tl kaneel
300 gram ongebrande noten naar keuze. Ik heb voor dit recept amandelen, hazelnoten en walnoten gebruikt. 

Optioneel 
50 gram kokosvlokken 

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Bekleed een bakplaat met bakpapier en zet opzij.
Doe de honing en boter in een steelpan en verwarm op laag vuur tot de boter gesmolten in. Roer door elkaar en haal van het vuur. 

Meng in een grote kom de havermout met de resterende ingrediënten. 
Giet hier het boter-honingmengsel overheen en spatel het door elkaar tot alles is voorzien van een dun laagje. 
Verspreid over de bakplaat en zet in de oven. 
Na 20 minuten de bakplaat keren. En nogmaals 20 minuten bakken.* 
Dit zorgt voor een gelijkmatige bruining. 
De granola is klaar als het diepbruine kleur heeft. 
Als het goed is ruikt je huis nu heeeeerlijk! (Dus mocht je je huis willen verkopen en er komen kijkers...granola is beter dan appeltaart, trust me!)
Het is nu nog wat zacht, maar als het geheel helemaal is afgekoeld heb je heerlijke crunchy granola. 
Wij eten het vaak door de Griekse yoghurt, maar gewoon als snack is het ook echt alles behalve vervelend. 
Bewaar het in een luchtdichte bak, dan blijft het nog zeker 2 weken lekker. Althans dat schijnt. Want in ons huis is het een wonder als er na 2 dagen nog is. 

Geniet!



*Let op: Elke oven is anders. 









Reacties

Populaire posts