Love is in the Air

Zeg nooit nooit(Nederlandse les: dit is wat je noemt een tegenstelling, contradictie). Geloof mij, echt nooit! Iedereen heeft een aantal zekerheden in zijn of haar leven. Dat kan iets groots zijn, maar ook heel klein. Van “ik ga nooit emigreren” tot “ik zal mijn haar nooit groen verven”.
Zo’n lijstje heb ik ook, althans dat hád ik. Laat ik jullie “for the fun of it” eens aan de hand nemen, en samen kijken naar wat daar nog van over is (op chronologische volgorde):
Ik neem nooit een raskat.
Ik neem nooit een mobiel, iPhone, zal nooit bellen op de fiets..
Ik zal nooit met een Indisch vriendje thuiskomen…
Ik zal nooit aan kinderen beginnen….
Ik zal nooit aan mijn rijbewijs beginnen…..
En, last but not least:
Ik zal nooit, maar dan ook echt nooit(…) een hondje willen......

Re-Re-Wind (hier hoor je Craig David zingen. Wie? Craig David, jep ik word oud).
En toen was daar Chico.
*zucht* *zwijmel*
Chico valt het best te omschrijven als een kruising tussen een chihuahua en een braadworst. Chico heeft overgewicht. En juist dát geeft hem de X-factor. Hij houdt er niet van om uitgelaten te worden. Sneeuw? Bah. Regen? Jakkie. Neem Chico wordt het liefst de hele dag vastgehouden of gekroeld op zijn buikje. Maar zeg nou zelf, wie wil dat nou niet?!
Ja, je leest het goed, ik heb het te pakken, ik ben verliefd. Ik kijk door een roze bril, kan niet meer eten, slapen of aan iemand ander denken dan… Chico.
*zucht* *zwijmel*
Er zijn echter een aantal grote kleine kinkjes (het is wetenschappelijk bewezen dat vrouwen een voorliefde voor verkleinwoorden hebben) in de kabel. Ik heb een hele lieve poes die in de winter van haar leven zit en een hond erbij kan ik haar echt niet aandoen. Mijn wederhelft heeft op zijn leven gezworen dat hij nooit (zeg nooit nooit…) met die braadworst over straat zal gaan; imagoschade of zoiets.
En, last but not least: IK HOU NIET VAN HONDEN!
Het enige wat ik nog kan doen, is mij opsluiten op zolder, wachten tot deze bui over is en ondertussen op zoek naar nieuwe zekerheden.

Fijne zondag!

 

Bij zoveel liefde, hoort een heerlijk Valentijnsrecept, te maken voor je (geheime) liefde.
 
Red Velvet cake*
12/16 punten

Ingrediënten
120 gram boter
300 gram fijne tafelsuiker
2 eieren
40 gram cacaopoeder
80ml rode levensmiddelenkleurstof (Toko)
1 tl vanille extract
240ml karnemelk
300 gram bloem
1 tl bakingsoda (Toko)
3 tl witte azijn

Verse roomkaasglazuur
600 gr suikerbakkerspoeder
100 gr ongezouten roomboter op kamertemperatuur
250 gr verse roomkaas, koud(!)

Verwarm de oven op 170°C
Doe de boter en suiker in de kom en klop met de mixer op de middelste stand het mengsel bleek en luchtig en alles goed is vermengd. Schakel de mixer naar de hoogste stand en voeg al kloppend geleidelijk het ei toe.
Klop in een andere kom de cacao, rode kleurstof en vanille tot een dikke donkere pasta. Doe deze bij de botermassa en klop tot alles gelijkmatig vermengd en gekleurd is. Schraap nog niet opgenomen ingrediënten van de wand van de mengkom met een pannenlikker in de kom. Schakel terug naar de laagste stand en voeg geleidelijk de helft van de karnemelk toe. Klopt tot alles is vermengd en voeg dan de helft van de bloem toe. Herhaal dit tot alle bloem en karnemelk is opgenomen. Schraap de wand van de kom nog eens schoon. Klop nu het mengsel op de hoogste stand tot een glad en gelijkmatig gekleurd beslag. Schakel wederom terug naar de laagste stand. Doe de bakingsoda en azijn bij elkaar in een kom, let op dit gaat enorm bruisen, roer even door en voeg toe aan het beslag. Laat de mixer nog een aantal minuten op hoge snelheid draaien.
Verdeel het beslag over de 2/3 bakvormen en bak af in 25 minuten. Het gebak is klaar als het gebak terugveert als je erop drukt en/of een satéprikker er schoon uitkomt als je deze erin hebt gestoken.
Laat de cake kort in de bakvorm afkoelen voor je ze op een taartrooster zet om volledig af te koelen.

Hier beschrijf ik hoe je de roomkaasglazuur maakt en vervolgens aanbrengt op de taart. Help! Ik zoek een nieuwe hobby!

Geniet!

*Bron: Het Hummingbird bakboek – Tarek malouf










Reacties

Populaire posts