En de Boodschap is?

En dan valt je hele zondagmorgen ontbijt in duigen. Althans, loopt het iets anders dan ik in de planning had. Gelukkig ben ik niet zo’n controlfreak(…) en kan ik dit soort tegenslagen goed “handelen” (zie ook post: Dit is het Einde).
Wat is nou het geval? Mijn liefhebbende man heeft boodschappen gedaan.
Voor veel vrouwen zal dit al voldoende informatie zijn om te weten wat er verder gaat komen.
Een boodschappenlijstje formuleer ik al zo S.M.A.R.T. mogelijk en voorzie deze -zo nodig- ook nog met de nodige toelichting hier en daar.  En toch gaat het met regelmaat mis.
Zo “moest” hij een keer een pak cakemeel kopen en vertelde ik uitvoerig hoe dit pak eruit zag en dat er ook een soortgelijk pak in omloop was, maar dat die het dus absoluut NIET was! Waar komt hij mee thuis…?
 Juustem.
*zucht*
 Ja mannen. Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer zijn goede bedoeling, maar met deze goede bedoelingen kon ik die cake niet bakken.

Wat Klopt Hier Niet?
Zo ook deze keer, kwam ik vanochtend achter. Ik had mijn hele mise en place* al klaar staan voor heerlijke, makkelijk te maken kaneelbroodjes. Die bovendien erg leuk zijn om samen met de kids te maken, misgaan kan het met dit recept eigenlijk niet.
Kortom, hét recept om mee te scoren bij het kerst/paas/zondagontbijt.
Maar goed, de spullen stonden klaar, de foto was gemaakt, het blik croissantdeeg werd opengetrokken. Wat toen volgde, was een golf van teleurstelling die over ons drieën heen stroomde(manlief sliep nog). Een muffe lucht vloog langzaam mijn neus in, een bruine volkorenkleur lachte mij twijfelachtig toe: petit pains! Het was geen croissantdeeg, maar Petit Pains! Hij had de verkeerde rol gepakt.
Aaaaaargh! En nu?!
Verdrietig deed ik de volkoren bolletjes in de oven om deze daarna met zijn allen met lange tanden op te eten, alhoewel ze niet eens zo “niet lekker” waren. Maar het idee dat ik op datzelfde moment heerlijke kaneelbroodjes had kunnen eten, bleef als een mantra in mijn hoofd zeuren. Het wordt een lange dag.
Gelukkig heb ik nog een noodrecept met foto’s achter de hand voor dit soort momenten. De kaneelbroodjes houden jullie dus nog te goed.

Fijne zondag!

P.s. Arjan voelt nu de grote behoefte om zíjn kant van het verhaal te vertellen….ik niet, hehehe.

*Deze term slaat op de voorbereidingen die je treft alvorens aan een gerecht(en) te beginnen. Je zet alle benodigde producten afgewogen klaar, zodat je straks in één keer door kan werken.

 
Als je diabetes hebt of gewoon niet zo’n zoetekauw bent, stop dan nu met lezen.
 

Wentelteefjes

Ingrediënten
2 eieren
40 gram fijne tafelsuiker
400ml melk
Suikerbrood
1 tl kaneel
Witte basterdsuiker
Bakboter

Snijd de suikerbrood in mooie (dikke) plakken.
Klop de eieren met de suiker luchtig op. Voeg de melk en de kaneel toe en week hierin de sneetjes brood.
Verhit wat boter in de koekenplan en bak hierin de sneetjes boord op een niet te hoog vuur aan beide kanten tot ze mooi goud bruin zijn. Serveer de wentelteefjes warm en bestrooi ze met basterdsuiker.
Ook heerlijk als dessert met een bolletje vanille ijs.

Geniet!

Reacties

Populaire posts